Melges24

Navn  Rolle  Telefonnummer  E-post
 Trener
 Carl-Erik B. Kullmann Klassekaptein

Melges24 er en fullblods regattabåt for 4-5 ivrige seilere. Denne planene båtklassen tilbyr masse fart og spenning i et konkurranseorientert miljø. Melgesklassen er blandt de største entypeklassene i Norge og opplever også stor vekst på verdensbasis. Det er derfor mange muligheter for ta med seg båten på henger for å delta på regattaer både på Vestlandet, i Oslofjorden eller i Europa, noe flere av lagene fra Trondhjems Seilforening har gjort de siste årene.

Det er knapt noen seilbåt som er i nærheten av Melges24 når det kommer til gøy/kostnads – faktoren. Dette er en relativt rimelig konkurransebåt som er enkel å få tak i brukt og de mest ambisiøse lagene selger ofte unna helt brukbare konkurranseseil til en rimelig pris. Når det kommer til mengde “gøy” Melges24 kan tilby kan man prøve å forstille seg en genakerbåt i full plan som ligger i over 20kn på lensen og som enkelt seiler forbi langt større båter.

Melgesen er også en utfordrende båt å håndtere, og vi anbefaler at alle som vurderer denne klassen enten har seilt tilsvarende båter selv, eller har prøvd seg som mannskap først. Melgesmiljøet består av faste lag som har egne båter, har du lyst til å prøve melegsseiling bør du gå via facebookgruppen for å finne båter som trenger mannskap (Denne muligheten dukker ofte opp)

Melges24 trener hver torsdag med egen trener, se terminlisten for mer info

Noen lenker:

Melgesklubben Norge (nettside)

Melgesklubben Norge (facebook)

Melgesgruppa i Trondheim (facebook)