Optimist Nybegynner

Påmelding til nybegynnerkurs våren 2017 finnes HER.

Nybegynnergruppen i optimistjolle er et flott sted å starte for de som aldri har seilt før. Nybegynnerkursene starter opp på våren med teori i seilforeningens klubbhus og kullseiling (kantring) i Pirbadet. Seilerne får grunnleggende innføring i seilforståelse og sjømannskap. På vannet er fokuset i denne gruppen trygghet og mestring. Barna skal føle seg trygge i optimistjollen og få erfaring igjennom året med å beherske båten. Vi har dyktige trenere ute i motorbåt som støtter og veileder under treningene. De som på slutten av året føler seg trygge i optimistjollen kan gå videre til viderekommendegruppen, det er også lov til å gå nybegynnerkurset flere ganger for de som ønsker det. Øvelse gjør mester. Våren 2017 arrangeres nybegynnerkursene som helgekurs.

Trondhjems Seilforening låner ut båter til alle nybegynnere. Det vil også på kursene bli gitt informasjon om hvilke klær som duger når det er kaldt i vannet.  Maritimt Kompani tilbyr 15% rabatt på veiledende priser for seilforeningens medlemmer.