RS Feva Nybegynner

Påmeldingsskjema finnes HER

Nybegynnergruppen i RS-Feva er for de som har lyst til å lære å seile en fartsfylt båt der man samarbeide for å få båten til å gjøre som man vil. Denne gruppen er både for de som ikke har seilt før, men som føler seg for store for optimsiten og for de som har seilt optimist tidligere, men som ønsker å ta en rolig start for å fokusere på samarbeid og det å lage et stabilt makkerpar. Fokuset på treningene vil være å bygge opp stabile makkerpar for å kunne sammarbeide om å mestre båten. Dette gjøres gjennom å bli kjent med hverandre og båten. Deltakerne oppfordres til å prøve nye ting, og teste grensene for hvilke muligheter og begrensninger det gir å være to i båten.

Det er mulig å leie båt i forbindelse med kurset, men foreningen har kun 5 båter. Hvis det blir flere enn 10 seilere rulleres det underveis i treningene på de som seiler.

Organisering av kurset:

• Det vil være maksimalt 20 seilere (10 båter) på en gruppe, og to trenere
  • Alle trenerne til Trondhjems seilforening har politiattest
  • Det vil på kurset bli valgt en foreldrekontakt blandt foreldrene, denne personen vil være kontatktleddet mellom styret i jollegruppa og foreldrene.