Yngling

Vil du bli en bedre regattaseiler, eller bare lære å seile? (English see below)

Ynglingruppa har sin egen hjemmeside som er på engelsk: http://ynglingtrondheim.no/ der finner du info om Ynglingruppa, hvordan du blir medlem, og alt annet du lurer på. Norske teksten finner du her:

Om du vil bli en bedre regatta seiler eller er nybegynner, Yngling den perfekte båten for deg. Ynglingen er en kjølbåt for tre personer med usedvanlig gode seilegenskaper. Den er trygg og enkel å håndere for de som har lyst til å lære å seile, samtidig er alle Ynglinger helt like som gir en utfordring for de som ønsker å konkurrere. Ynglingens potensiale som en konkurransebåt illustreres ved at den er brukt i to OL (Sidney og Athen) var OL-klasse for damer.

Ynglingen er derfor den perfekte båten både for deg som vil lære deg å seile og for deg som ønsker å bli en god regattaseiler. TSF har et aktivt Ynglingmiljø i vekst, med en erfaren trener.Ynglinggruppa har et ungt miljø som ønsker flere seilere i alle aldere og på alle nivåer. Vårt mål er at det skal være enkelt og gøy å begynne med Yngling, det er mange båter på treningene og alltid plass til et par ekstra (vi gjør plass for de som møter). NTNUI-seiling har også fire Ynglinger som deltar på treningene, ta kontakt med NTNUI om du ønsker å være med en av disse.

Mandagstreninger

Ynglinggruppa har treninger på mandager fra klokka 1730. Sesongen er fra april (etter påske) til slutten av juni, og fra midten av august til slutten av september.

Ta gjerne kontakt med klassekapteinen for Ynglinggruppa hvis du lurer på noe.

Har du lyst til å være med? Se på: http://ynglingtrondheim.no/ og bli medlem i vår Facebook-gruppe.

Onsdagsregattaer

Ynglinggruppa har et mål om å kunne seile Onsdagsseilasene som en klassebåt på lik linje med Melges24 og J80. For å få til dette må vi vise et stabilt oppmøte på onsdagsseilasene. Ynglingen er som nevnt over en fantastisk regattabåt, men det er artigst når man seiler mot andre Ynglinger (som går like fort), og ikke blandt 30-40 fots havseilere. Hiv deg på og hjelp til å gjøre Ynglingsseilingen enda morsommere! Bare meldt deg på Facebook-gruppe.

Hvordan skaffe seg båt?

Har du ikke båt selv, så er det mulig å leie en av TSF sine to Ynglinger for en halv sesong (eller en hel) av gangen. Det finnes også brukte Ynglinger i Trondheim, de rimeligste selges for mindre enn kr 15 000. Båter til salgs finner du på finn.no. Ta kontakt med Ynglingkapteinen hvis råd for å leie eller kjøpe båt.

Norsk Ynglingklubb sine hjemmesider
Yngling på wikipedia
Trondhjems Seilforenings facebook-side
Ynglinggruppa i TSF sin facebookgruppe

Do you want to learn how to sail or become better at regatta sailing?

Don’t look further, we are your go to group, with mixed students and working people, that are passionate about sailing. Want to get an impression? Have a look at the website of the group: ynglingtrondheim.no

On that site you find also the following info:
  • How to contact one of the organizers.
  • How to become a member of TSF
  • How to stay in touch via our Facebook group
  • A nice impression of the Yngling.