Om TSF

Skansen Havn April

Trondhjems Seilforening ble stiftet i 1895. Det har vært full aktivitet i foreningen siden, utenom i årene 1940-45. Foreningen har i dag i rundt 700 medlemmer som seiler ca. 160 båter. Trondhjems Seilforening er tilsluttet Norges Seilforbund og er Midtnorges største. Vårt klubbhus ligger på Skansen, med en flott marina utenfor. Vi har også en havn i Ravnkloa.

Seilsesongen i Trøndelag strekker seg fra slutten av april til og med begynnelsen av oktober. Det arrangeres jolleseiling og regattaer for kjølbåter. I tillegg er det også en rekke regattaer i helgene. Følg med i terminlistene for nærmere informasjon. Det har vært økende regatta- og jolleaktivitet de siste årene. Foreningen har flere aktive Ynglingseilere, bla og har i dag en av Norges største flåter med denne entypebåten.

På Tautra, utenfor Frosta, ligger keiserriket Cuba, hytta vår. Cuba er kronjuvelen i Trondhjems Seilforeing, les gjerne mer på egne sider.

Trondhjems Seilforening har stor aktivitet gjennom seilsesong og på vinterstid og onsdagene i løpet av høsten og vinteren avholdes foreningsmøter med aktuelle temaer.

Styret i TSF krever politiattest  for alle som skal utføre oppgaver som i vesentlig grad innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming