Påmelding til seilkurs på Tautra sommeren 2017!

TSF har gleden av å invitere til seilkurs for barn på Tautra. Kurset er for svømmedyktige barn i alderen 9 – 14 år.

Skolen gir grunnleggende opplæring i seiling, sjøvettprøven og alle lærer å seile optimistjolle. Erfarne barn vil også få muligheten til å seile RS Feva. I tillegg til seiling blir det lek, bading fra brygga, turer til fotballbanen, grilling og diskokveld.

Det er 25 plasser på kurset og det vil bli en egen gruppe for barn som har seilt en del før. Alle deltakerne vil få mye tid til å være på vannet! Trenerne på kurset er Thomas Johansen, Simen Sandseter, Charlotte Kvande Hay, Oskar Høiem Brasethvik og Alexander Fathi. Påmeldingsfrist er første juli. Kurset fylles opp fortløpende, men medlemmer av foreningen vil ha prioritet i begynnelsen.

Oppmøte på Tautra er kl. 11.00 søndag den 13. august. Barna hentes kl. 16.00 onsdag den 16. august. Barna er på seilkurset og bor på seilerhytta Cuba uten foreldre. Barna har oppsyn av fire kursledere og fem trenere hele døgnet.

Prisen er kr. 3700,- per barn som dekker kost, overnatting på Cuba, transport av joller og opplæring. Barna må ha med egen redningsvest.

Kursledere som har ansvaret for all organisering og sikkerhet, mat på bordet, tørre klær, nok
søvn og masse glede:

Maren Kværnø Sutton – pedagog, fembarnsmor og entusiatisk turseiler.

Rune Røkke – økonom, Norgesmester i fallskjermhopping, alpin – og fallskjermhoppinstruktør og turseiler.

Trenerne er erfarne sportsseilere og har båtførerprøven.

Påmelding sendes til Maren Kværnø Sutton, epost: marenkvon@gmail.com. Si fra hvilken seilerfaring barnet har, og når barnet er født. Du vil få melding når du har fått plass. Kurset har plass til 25 barn.

TSF har fokus på sikkerhet og mestringsfølelse på våre barnekurs. Seiling er en vannsport, noe som innebærer høyere risiko enn mange andre idretter. Vi legger til rette for trygge og gode opplevelser på sjøen, og har dyktige trenere og gode rutiner for å forhindre uønskede hendelser. Da det er høyt aktivitetsnivå på leiren må man kunne være forberedt på at noen mot formodning slår seg eller får skrubbsår.

Seilkurs for barn på Tautra

Girl_feva