Vi minner om Vårturen 2017!

Seilere i TSF, – vi minner om Vårturen 2017!

Onsdag 24. mai starter årets tradisjonelle «Vårtur», – en trygg seilas for familie og venner!

Vi søker ut mot kysten for å kjenne på frisk sjøluft, og for å hilse våren velkommen. Kursen settes for Sivertsvik ved Hysnes, hvor vi samles onsdag kveld. Havna er trivelig og trygg med gjestebrygger, flotte sanitæranlegg og en utegrill med alle rettigheter. Torsdag morgen kl. 1100 kalles til «skippermøte» om seilasen videre . Det tas hensyn til værforhold, antall mannskap, antall båter og stedets havnefasiliteter. Det stilles tre krav: Trygg havn, grillplass og kveldsol!!

Kort om seilasen

Vårturen blir til underveis. Den har ingen påmelding, den har ingen leder, bare legg til i Sivertsvik onsdag kveld.

Ta med kart over nære kystfarvann, varme klær, nok mat og drikke for noen dager på tur, og ditt bidrag med grillkull. Ta med jolle hvis ønskelig. «Ariel» tar med grillrist.

Vårturen er først og fremst en hyggelig, uformell og sosial seiltur, for både voksne og barn. Bli gjerne med for første gang, her kan du bli kjent med nye venner, og du vil alltid få en hjelpende hånd med å legge til.

Vi ønsker alle en hyggelig vårtur!