Seilerhytta Cuba på Tautra

Dag: 1. juni 2022

MØNSÅFEST PÅMELDING!

Nybygget er tett og styret i TSF inviterer alle som har bidratt til mønsåfest! Mandag 18. mars klokka 18:00. På klubbhuset. Det serveres pizza og drikke.

Jollegruppa kjøper seilbåt

Jollegruppa har startet innsamlingen «Jollegruppa kjøper seilbåt» på Spleis. Målet er å kunne delta på onsdagsregatta, Regatta Tordenskjold og andre kjølbåt regattaer i Trondheim og omegn. Dette er et tiltak for å øke aktivitet og engasjement blant de større barna i jollegruppa.

Terminliste 2024

Terminliste 2024 Årets terminliste er lagt ut på Terminliste 2024 Sesongen starter onsdag 24. april med vårens første onsdagsregatta. Legg ellers merke til at Glohanen er flyttet til lørdag 14. september!

Klubbmesterskap 17.september

Klubbmesterskap 17. september Her skal klubbens ypperste seilere kåres. Hardcore pølsebane, mange starter og desto flere rundinger, kniving og høye tilrop. Det seiles i fem klasser: Lav rating, Høy rating, og tre entypeklasser. Båter i ratingklassene må ha betalt målebevis.

Doublehanded Høst 3. september

Det ønskes velkommen til en hyggelig søndagsseilas på fjorden med to seilere i hver båt. Det blir en distanseseilas på inntil fem timer rundt faste og / eller utlagte merker. Det er god plass på fjorden så man kan unngå båt-nær-båt-situasjoner, brøling og regel-diskusjoner. Med få i båten er det oppgaver til alle og spennende…

Ekstraordinært årsmøte i TSF

Vedlagt finner dere sakspapirer til ekstraordinært årsmøte mandag 28. august kl. 1900.

Glohanen lørdag 26. august (oppdatert)

Alle seilere inviteres til Glohanen, en uhøytidelig regatta fra byen til Tautra og så fest utover natten på TSFs hytte Cuba. Mye more og litt fjas. Arrangørenes invitasjon:

De lykkes i Trondheim

Fra SeilMagasinet: Den største seilforeningen i Midt-Norge har klart å samle bredden til regatta 17. juni, Regatta Tordenskjold. Foreningen hadde mål om 50 båter, og i dag er det påmeldt 69 båter. Felter er delt i fem klasser med J/80, Melges 24, og Yngling som entype-klasse, samt to NOR-Rating-klasser, og en turklasse med tildelt måletall.

Seilcampen på Tautra

Viktig melding fra Jollesjefen. Seilcampen på Tautra er nå lagt ut på deltager.no. Vi oppfordrer alle barn til å melde seg på årets magiske opplevelse. Vær rask siden vi har få plasser.

Vedlikehold på Skansen Bru

Vedlikehold på Skansen Bru. Det skal skiftes ut noen lager på Skansen jernbanebru i helgen den 3. – 4. juni. I denne forbindelsen kan ikke brua åpnes for båttrafikk mellom lørdag den 3. juni klokken 07:00 og søndag den 4. juni klokken 22:00.

Grautskjeia AVLYST

Grautskjeia er en klassiker på Strindfjorden. Åpen for alle seilende båter med eller uten ratingtall. Start ved Munkholmen og målgang på Tautra. På Cubaterrassen serveres nykokt grøt med smørøye etterfulgt av resultater og premiering. Start pinsefeiringen med Grautskjeia!

Aksjonær i TSF Havn AS

Styret kaller med dette inn til generalforsamling i Trondhjems Seilforening Havn AS i Skansen klubbhus torsdag 1. juni 2023 klokken 18.00.

Vårturen 2023

Onsdag 17. mai starter årets tradisjonelle «Vårtur», – en trygg seilas med familie og venner!