Måned: september 2022

Jolletrening 2024

Info rundt nybegynnerkurs: Vårens eneste nybegynnerkurs for barn! I løpet av en helg lærer barnet grunnleggende ferdigheter innen seiling. Avgiften inkluderer lunsj, jolle, trenere og lån av redningsvest. I utgangspunktet bør barna være ni år for å delta, eller fylle ni år i 2024. Trenerne har solid erfaring og trenerkurs fra Norges Seilforbund.

Påmelding til regatta sesongen 2024

Det nærmer seg ny regatta-sesong og nettsiden er under oppdatering med informasjon om kommende arrangementer. Alt som er relevant for regatta finner dere i menyen øverst under Regatta. Terminlisten har ligget ute en stund allerede. Informasjon rundt onsdagsregatta og treningssamlingen er lagt ut med lenke til påmelding. For å gå direkte til påmelding, trykk HER…

KLUBBMESTERSKAP 2022

Klubbmesterskap 2022 arrangeres søndag 18.september.

Doublehanded Høst, 3. september 2022

Lørdag 3. september arrangerer Trondhjems seilforening Doublehanded seilas for båter med NorRating målebrev.

Regattainfo – OBS med endring av terminlisten

Onsdagsseilasene er i gang igjen og fortsetter alle onsdager ut september.

Glohaneting 2022

Innkallingen til vårt rikes allerhøieste Glohaneting den 27.august går nå ut til alle frie seilere!

SommerXpressen 2022

SommerXpressen 2022 startet i vindstille ved Munkholmen fredag 17. juni kl 18. Miles Ahead vant starten og gled elegant av gårde, mens resten av flåten drev intens jakt etter vind. Siste båt krysset startlinjen over en halvtime etter start.

Det blir SommerXpress!

Regattakomiteen har gleden av å invitere til vårens første og eneste distanseseilas.  Start blir i Trondheim, og planlagt mål er også Trondheim. Hvis det blir tilstrekkelig vind blir løpet runding Flesa (tilsvarende Høststormen). Eventuelt alternativt løp vil bli kunngjort på skippermøtet.

Halten avlyst! – mulig KystXpress?

Dessverre ble det bare påmeldt tre båter i alt, så vi har idag besluttet å avlyse Halten Ocean Race. Er det interesse for en alternativ nattregatta med start og mål på Skansen i stedet, a la Kystekspressen?

Skansen bru åpnes!

Skansen bru åpnes daglig fra og med 08.06.2022 for båttrafikk på følgende tidspunkt: kl. 06:40-07:00, kl. 11:20-11:40, kl. 17:20-17:40, kl. 21:20-21:40

Grautskjeia

Den tradisjonsrike Grautskjeiaseilasen til seilerhytta Cuba på Tautra holdes nå lørdag 4. juni.

Aksjonær i TSF Havn AS

Styret kaller med dette inn til generalforsamling i Trondhjems Seilforening Havn AS i TSF klubbhus torsdag 09. juni 2022 klokken 18.00.