Seilbåter på Vårturen

Dag: 12. mai 2023

MØNSÅFEST PÅMELDING!

Nybygget er tett og styret i TSF inviterer alle som har bidratt til mønsåfest! Mandag 18. mars klokka 18:00. På klubbhuset. Det serveres pizza og drikke.

Jollegruppa kjøper seilbåt

Jollegruppa har startet innsamlingen «Jollegruppa kjøper seilbåt» på Spleis. Målet er å kunne delta på onsdagsregatta, Regatta Tordenskjold og andre kjølbåt regattaer i Trondheim og omegn. Dette er et tiltak for å øke aktivitet og engasjement blant de større barna i jollegruppa.

Terminliste 2024

Terminliste 2024 Årets terminliste er lagt ut på Terminliste 2024 Sesongen starter onsdag 24. april med vårens første onsdagsregatta. Legg ellers merke til at Glohanen er flyttet til lørdag 14. september!

Doublehanded 14. mai (oppdatert igjen)

Vårens Doublehanded ble en øvelse i tålmodighet. Feltet ble etter hvert startet i et optimistisk øyeblikk med antydning til vind. Noen timer senere kom faktisk vinden. Det ble avkortning litt østenfor Ladekaia, med regattakontor blant piknikbord og gamle klassikere fra Ønskekonserten. Vinnere ble Litj-Leda i Nor Rating og Xsaresa i turklassen. Fullstendige resultater nedenfor. Takk…

Endelig vind på onsdag!

Onsdagsserien er nå ordentlig i gang etter to nesten vindstille onsdager. Takk til arrangørene til vanns og til lands!

Dugnad på klubbhuset

Tirsdag 9. mai 1700-1900 Vi skal koste, spyle, rydde og vaske både i og utenfor klubbhuset. Huskomiteen stiller med kaffe og vafler Sees til hyggelig dugnad!Mvh Huskomiteen

Tirsdag- og torsdagstrening

Tirsdag- og torsdagstrening starter opp henholdsvis 18.04 og 20.04. Treningen gjennomføres som vanlig med rigging av joller og aktiviteter på vannet som avsluttes med felles kakao og kveldsmat. For å delta på tirsdag og torsdagstrening er det en forutsetning at barna har deltatt på nybegynnerkurs.

Nybegynnerkurs for barn og ungdom

Vi starter sesongen med nybegynnerkurs for barn og ungdom i Pirbadet, der de skal lære seg opplevelsen av å kantre en Optimist, for så å snu båten og tømme den for vann som en øvelse i egen redning.

Infomøte for regattaseilere 12. april!

Regattakomiteen ønsker velkommen til infomøte om regatta onsdag 12. april kl 1930. Målgruppen er alle som planlegger å seile regatta i 2023 – eller som tenker på det!

NTNUI Invitationals 2023

NTNUI seiling inviterer til regatta i klassene yngling, Melges 24 og J/80.

Regatta Tordenskjold 17.6.2023

Lørdag 17. juni 2023 inviterer Trondhjems Seilforening til en morsom og spennende tuseilas der over 50 båter samles til start. Regattaen er spesielt tilrettelagt for nybegynnere og turseilere, men også erfarne regattaseilere er velkomne.

Innkalling til Årsmøte 2023

Årsmøtedokumentasjonen er nå tilgjengelig på nettsiden! Det innkalles herved til årsmøte i Trondhjems Seilforening onsdag 01.03 kl 18:00 i Skansen Klubbhus. Vi oppfordrer om å møte i god tid, da møtet settes klokken 18:00.

Temakveld med Sebastian Bøe!

Temakveld! Her kan du drømme deg bort fra Trondhjems kalde vintervær med Sebastian, som skal fortelle om sin langtur til Middelhavet i 2020-2022🤩 Sees på klubbhuset onsdag 22. februar kl 19:00!