Velkommen

Siste Nyheter

Jollegruppa kjøper seilbåt

Jollegruppa har startet innsamlingen «Jollegruppa kjøper seilbåt» på Spleis. Målet er å kunne delta på onsdagsregatta, Regatta Tordenskjold og andre kjølbåt regattaer i Trondheim og omegn. Dette er et tiltak for å øke aktivitet og engasjement blant de større barna i jollegruppa.

Dugnad klubbhus

Som mange har fått med seg begynner klubbhuset å ta form! Vi trenger mye dugnadshjelp de neste månedene for at klubbhuset skal være klart i løpet av våren. Kubbing/utlekting og kledning inne og ute er blant arbeidene som skal gjøres på dugnad. Les mer og meld deg på!

Terminliste 2024

Terminliste 2024 Årets terminliste er lagt ut på Terminliste 2024 Sesongen starter onsdag 24. april med vårens første onsdagsregatta. Legg ellers merke til at Glohanen er flyttet til lørdag 14. september!

Glohanen lørdag 26. august (oppdatert)

Alle seilere inviteres til Glohanen, en uhøytidelig regatta fra byen til Tautra og så fest utover natten på TSFs hytte Cuba. Mye more og litt fjas. Arrangørenes invitasjon:

De lykkes i Trondheim

Fra SeilMagasinet: Den største seilforeningen i Midt-Norge har klart å samle bredden til regatta 17. juni, Regatta Tordenskjold. Foreningen hadde mål om 50 båter, og i dag er det påmeldt 69 båter. Felter er delt i fem klasser med J/80, Melges 24, og Yngling som entype-klasse, samt to NOR-Rating-klasser, og en turklasse med tildelt måletall.

Seilcampen på Tautra

Viktig melding fra Jollesjefen. Seilcampen på Tautra er nå lagt ut på deltager.no. Vi oppfordrer alle barn til å melde seg på årets magiske opplevelse. Vær rask siden vi har få plasser.

Vedlikehold på Skansen Bru

Vedlikehold på Skansen Bru. Det skal skiftes ut noen lager på Skansen jernbanebru i helgen den 3. – 4. juni. I denne forbindelsen kan ikke brua åpnes for båttrafikk mellom lørdag den 3. juni klokken 07:00 og søndag den 4. juni klokken 22:00.

Grautskjeia AVLYST

Grautskjeia er en klassiker på Strindfjorden. Åpen for alle seilende båter med eller uten ratingtall. Start ved Munkholmen og målgang på Tautra. På Cubaterrassen serveres nykokt grøt med smørøye etterfulgt av resultater og premiering. Start pinsefeiringen med Grautskjeia!

Aksjonær i TSF Havn AS

Styret kaller med dette inn til generalforsamling i Trondhjems Seilforening Havn AS i Skansen klubbhus torsdag 1. juni 2023 klokken 18.00.

Vårturen 2023

Onsdag 17. mai starter årets tradisjonelle «Vårtur», – en trygg seilas med familie og venner!

Doublehanded 14. mai (oppdatert igjen)

Vårens Doublehanded ble en øvelse i tålmodighet. Feltet ble etter hvert startet i et optimistisk øyeblikk med antydning til vind. Noen timer senere kom faktisk vinden. Det ble avkortning litt østenfor Ladekaia, med regattakontor blant piknikbord og gamle klassikere fra Ønskekonserten. Vinnere ble Litj-Leda i Nor Rating og Xsaresa i turklassen. Fullstendige resultater nedenfor. Takk…

Endelig vind på onsdag!

Onsdagsserien er nå ordentlig i gang etter to nesten vindstille onsdager. Takk til arrangørene til vanns og til lands!

Dugnad på klubbhuset

Tirsdag 9. mai 1700-1900 Vi skal koste, spyle, rydde og vaske både i og utenfor klubbhuset. Huskomiteen stiller med kaffe og vafler Sees til hyggelig dugnad!Mvh Huskomiteen

Tirsdag- og torsdagstrening

Tirsdag- og torsdagstrening starter opp henholdsvis 18.04 og 20.04. Treningen gjennomføres som vanlig med rigging av joller og aktiviteter på vannet som avsluttes med felles kakao og kveldsmat. For å delta på tirsdag og torsdagstrening er det en forutsetning at barna har deltatt på nybegynnerkurs.

Nybegynnerkurs for barn og ungdom

Vi starter sesongen med nybegynnerkurs for barn og ungdom i Pirbadet, der de skal lære seg opplevelsen av å kantre en Optimist, for så å snu båten og tømme den for vann som en øvelse i egen redning.

februar 2024
M T O T F L S
 1234
567891011