Dugnad på klubbhuset mandag 7. mai

Huskomiteen arrangerer dugnad på og rundt klubbhuset mandag 7. mai fra kl. 17 og utover. Hvis alle blir med og tar i et tak blir jobben fort unnagjort og det blir veldig sosialt og trivelig! Husfar stiller med kaffe og nystekte vafler til alle som møter opp.

Endelig er våren her og seilsesongen er så vidt i gang. For at klubbhuset skal fortsette å være et trivelig sted for seilere i alle aldre, må det litt “vårpuss” til. Rot og skrot skal kastes, hyller og boder skal ryddes, skap og vinduer skal vaskes og uteområdet skal feies og spyles. I tillegg skal utemøblene og blomsterkassene på plass.

Det er med andre ord masse å ta tak i og jo flere som møter opp, jo mere blir gjort og desto triveligere blir det for oss alle. Håper derfor at alle som bruker huset blir med og tar i et tak! Hvis det er noen som har spesielle evner innen planting av planter eller snekring er det bare å ta kontakt og komme med gode forslag til hvordan vi kan få det bedre på klubbhuset.

Det er også et tema med at det ligger noen gamle båter bak riggskuret som burde ha vært kastet. Er det noen som har tips om hva vi kan gjøre med disse? Finnes det noen som driver med resirkulering av glassfiber eller er eneste løsning opphugging?

På listen over ting som skal gjøres står blant annet:

• Vasking og rydding på kjøkken
  • Rydde på vaskerommet + sette opp ekstra hyller
  • Vaske vinduer
  • Feie og spyle gårdsplassen og terrassen
  • Rydde og spyle på baksiden av huset
  • Rydde på lageret
  • Plante blomster i kasser

Det er fint om du tar med litt verktøy eller noe utstyr som kan brukes til de nevnte aktiviteter (sånn som vannslange, vaskebøtte og -klut, pussefille, feiekost, sag og spade).

Ingunn
hussjef@trondhjems-seilforening.no