Onsdager 4/9 og 11/9

Onsdag forrige uke begynte med lite vind ved 4 tiden, som døde helt kvart på 6. Vi laget ikke noe bane, fordi det antakeligvis ikke kommer til å bli noe vind. Planen var å blåse av kl 6:30. Men kvart over 6 kom en pust, vi la toppmerket og så skjønte at den var helt borte – den ble flyttet til en annen plass, banen ble laget i rekordtid og starten gjennomført. Da var den noenlunde rett. Vinden økte og så var det ganske tidlig målgang. Vi bare fortsatt med en regatta til. Så mye flaks vi hadde på banen, så lite vente på oss på kontoret. Datamaskinen som jobbet for oss i over 10 år hadde pensjonert seg og lo seg ikke vekke til livet. Da var det en kveld uten resultater. De kom først på plass på torsdagen, rett før oppstarten av Seilsportligaen.

I dag var undertegnede forkjølet og holdt seg på land. Det ble arrangert 2 seilaser med noenlunde kaotisk målgang. Vi har haugevis med tider, men tilordning til båter har mangel. Hvis du vet, i hvilken rekkefølgene båtene kom og oppdater noen feil, gjerne gi beskjed til undertegnede.

Ynglingene seiler helt fritt. Først til mølla prinsippet brukes ved båt og seil. Vi noterer målgangen på seilnummer og prøver også å identifisere båtene som fører disse. NOR 406 (takk Lise Brigitte Fredriksen for storsalget til Trondheim) er en gjenganger. Vi kan gjerne føre resultatet på mannskap, men da må vi vite, hvilken plassering tilhører hvilket mannskap. En klistrelapp a la “Topplaget seilte blå båt med NOR 666/987” kan gjøre susen.

Resultater som vanlig