Seilere i TSF, – bli med på Vårturen 2019!

Onsdag 29. mai starter årets tradisjonelle «Vårtur», – en turseilas for familie og venner!

Vi setter kursen ut mot kysten med første havn i Sivertsvik eller Hysnes, hvor vi samles onsdag kveld. Begge havnene er trivelige og trygge med gjestebrygger og sanitæranlegg. Torsdag morgen kl. 1100 kalles til «skippermøte» hvor vi skal ta stilling til neste havn i seilasen. Det tas hensyn til værforholdene, antall båter som deltar, og havnefasiliteter. Det stilles tre krav: Trygg havn, grillplass og kveldsol og vi håper det beste.

Nytt av året!

De som skal delta på «Vårturen» inviteres til å starte turen med å delta i regattakomiteens arrangement «Kystekspressen». Regattaen starter på byfjorden kl.1800 og det gis anledning til å stille i egen turklasse. Se eget oppslag på hjemmesiden og facebooksider

Kort om Vårturen:

Vårturen blir til underveis. Det er ingen påmelding, den har ingen leder. Sørg for å legge til i Sivertsvik eller Hysnes onsdag kveld, og du er deltager.

Ta med kart over nære kystfarvann, varme klær, nok mat og drikke for noen dager på tur, og ditt bidrag med grillkull. Ta med jolle hvis ønskelig. «Ariel» tar med grillrist.

Vårturen er først og fremst en hyggelig og sosial turseilas, både for voksne og barn. Bli gjerne med om det er første gangen, underveis kan du bli kjent med nye venner i seilforeningen, og du vil alltid få en hjelpende hånd med å legge til.

Vi ønsker alle en hyggelig vårtur!

Hilsen,

Helen og Arve om bord i Ariel