Seilbåter på Vårturen

Vårturen 2023

Seilbåter på Vårturen

Seilere i TSF, – vi minner om Vårturen 2023!

Onsdag 17. mai starter årets tradisjonelle «Vårtur», – en trygg seilas med familie og venner!

Vi søker ut mot kysten for å kjenne på frisk sjøluft, og for å hilse våren velkommen. Kursen settes for Sivertsvik ved Hysnes, hvor vi samles onsdag kveld. Havna er trivelig og trygg med gjestebrygger, flotte sanitæranlegg og en utegrill med alle rettigheter. Torsdag morgen kl. 1030 kalles til «skippermøte» om seilasen videre . Det tas hensyn til værforhold, mannskap, antall båter og stedets havnefasiliteter. Det stilles tre krav: Trygg havn, grillplass og kveldsol!!

Kort om seilasen:

Vårturen blir til underveis. Den har ingen påmelding, den har ingen leder, bare legg til i Sivertsvik onsdag kveld. Alternativet er Hasselvika gjestehavn like ved

Ta med kart over nære kystfarvann, varme klær, nok mat og drikke for noen dager på tur, og ditt bidrag med grillkull. Ta med jolle hvis ønskelig.

Vårturen er først og fremst en hyggelig, uformell og sosial seiltur, for både voksne og barn. Bli gjerne med om det er første gang, her kan du bli kjent med nye båteiere i seilforeningen, og du vil alltid få en hjelpende hånd med å legge til.

Vi ønsker alle en hyggelig vårtur!

Hilsen

Helen og Arve ombord i «Ariel»

Øl og tortillachips utenfor.