Ytterøya rundt 2014

Innherred Seilforening  inviterer til utfordrende seiling rundt Ytterøya innerst i Trondheimsfjorden 23.august.  Ytterøya rundt er en tradisjonsrik seilas som vanligvis samler rundt 50 båter. Seilasen inngår i ”Midt-Norsk Seilcup 2014” sammen med Halten Oceanrace og Saltøya Rundt.

Ved ankomst fredag kveld fortøyes det ved gjestebrygge i Levangersundet nedenfor Museumsbrygga. Skippermøte før seilasen avholdes lørdag  kl 09.00 på  Museumsbrygga.

Tidligst start kl 10.10.
Klasseinndeling skjer ut fra påmelding. Det seiles i primært i klasse Racing  (Nor-Rating) og Tur. Ved flere enn tre båter av samme type (entype) seiles det egen klasse.  Det kreves gyldig ratingbevis i alle klasser unntatt ”turklasse”. Det premieres klassevis over all (alle klasser samlet) og for raskeste båt rundt øya uansett klasse.

På kvelden blir det premieutdeling og seilerfest med mulighet for å kjøpe mat og drikke på Museumsbrygga i Levangersundet.
Påmeldingsfrist: 10.08.14

Send opplysning om båt, båtnavn, skipper (navn + mobil + epost), seilnr., ratingtall, klasse og hvor mange som skal ha mat lørdag kveld til: innherredseilforening@gmail.com eller kontakt Torgeir Gustad på tlf 48 19 26 03

Startkontingent: Kr. 400.- betales til konto 4420 30 16643 ved påmelding. Merkes med seilnummer og navn
.
Havneleie betales med sms ved ankomst (se oppslag på havna)
Overnatting arrangeres ved behov.

Seilingsbestemmelser  sendes per epost til deltagere, publiseres på
http://www.innherred-seilforening.com/ og finnes oppslått på Museumsbrygga før start.

ytterøyarundt