Jolle

Jollegruppe båter og trening
Velkommen til Jollegruppa!

Treningene ledes av ansatte trenere med lang seilererfaring på nasjonalt og internasjonalt nivå, og de aller fleste har trenerkurs gjennom Norges Seilforbund. Vi legger stor vekt på trygghet, vennskap og mestring. Kursavgiften inkluderer bruk av jolle, redningsvest, trener og følgebåt.

Seiling er en super aktivitet for barn og unge! Å være kaptein i eget liv kan trenes gjennom å være kaptein i egen båt.

Jolle har sin egen, aktive facebookgruppe. Flere aktivitetsdetaljer finner du der.

Send e-post jollesjefen for eventuelle henvendelser

Optimist Nybegynner

Nybegynnerkurs med optimistjolle er et flott sted å starte for de som aldri har seilt før. Nybegynnerkursene starter opp på våren med teori seilforeningens klubbhus og kullseiling (kantring) i Pirbadet. Seilerne får grunnleggende innføring i seilforståelse og sjømannskap.

På vannet er fokuset i denne gruppen trygghet og mestring. Barna skal føle seg trygge i optimistjollen og få erfaring igjennom året med å beherske båten. Vi har dyktige trenere ute i motorbåt som støtter og veileder under treningene.

Siste Jolle Innlegg
  • Jollegruppa kjøper seilbåt
    Jollegruppa har startet innsamlingen «Jollegruppa kjøper seilbåt» på Spleis. Målet er å kunne delta på onsdagsregatta, Regatta Tordenskjold og andre kjølbåt regattaer i Trondheim og omegn. Dette er et tiltak for å øke aktivitet og engasjement blant de større barna i jollegruppa.
  • Seilcampen på Tautra
    Viktig melding fra Jollesjefen. Seilcampen på Tautra er nå lagt ut på deltager.no. Vi oppfordrer alle barn til å melde seg på årets magiske opplevelse. Vær rask siden vi har få plasser.
  • Tirsdag- og torsdagstrening
    Tirsdag- og torsdagstrening starter opp henholdsvis 18.04 og 20.04. Treningen gjennomføres som vanlig med rigging av joller og aktiviteter på vannet som avsluttes med felles kakao og kveldsmat. For å delta på tirsdag og torsdagstrening er det en forutsetning at barna har deltatt på nybegynnerkurs.
  • Nybegynnerkurs for barn og ungdom
    Vi starter sesongen med nybegynnerkurs for barn og ungdom i Pirbadet, der de skal lære seg opplevelsen av å kantre en Optimist, for så å snu båten og tømme den for vann som en øvelse i egen redning.
  • Regatta Tordenskjold 17.6.2023
    Lørdag 17. juni 2023 inviterer Trondhjems Seilforening til en morsom og spennende tuseilas der over 50 båter samles til start. Regattaen er spesielt tilrettelagt for nybegynnere og turseilere, men også erfarne regattaseilere er velkomne.
  • Høstpokal med after-sail (nå med seilingsbestemmelser)
    Påmelding til årets siste regatta, Høstpokal / Oktoberfest / Skinkeseilas, er nå åpnet! Dette blir en festlig og spennende dag på fjorden hvor det seiles distanseseilas på faste og utlagte merker på fjorden. Det legges opp til at båtene skal møte hverandre underveis i løpet, uavhengig av klasse. Maksimaltid blir kl. 17.00.