Skansen to treer
Midtnorges største seilforening

Trondhjems Seilforening ble stiftet i 1895. Det har vært full aktivitet i foreningen siden, utenom i årene 1940-45. Foreningen har i dag i rundt 600 medlemmer som seiler ca. 160 båter. Trondhjems Seilforening er tilsluttet Norges Seilforbund og er Midtnorges største.

Klubbhuset

Vårt klubbhus ligger på Skansen, med en flott marina utenfor. Vi har også en havn i Ravnkloa.

REGATTA

Seilsesongen i Trøndelag strekker seg fra slutten av april til og med begynnelsen av oktober. Det arrangeres jolleseiling og regattaer for kjølbåter. I tillegg er det også en rekke regattaer i helgene. Følg med i terminlistene for nærmere informasjon. Det har vært økende regatta- og jolleaktivitet de siste årene. Foreningen har flere aktive Ynglingseilere, bla og har i dag en av Norges største flåter med denne entypebåten.

Jolle

Jolle har sin egen, aktive facebookgruppe. Flere aktivitetsdetaljer finner du der.

Yngling

Ta en titt på Yngling Groups dedikerte nettsted! Dette er en stor del av Trondhjems seilforening og NTNU-studenter spiller en stor rolle i seilingsaktiviteten.

Cuba

På Tautra, utenfor Frosta, ligger keiserriket Cuba, hytta vår. Cuba er kronjuvelen i Trondhjems Seilforeing, les gjerne mer på egne sider. Trondhjems Seilforening har stor aktivitet gjennom seilsesong og på vinterstid og onsdagene i løpet av høsten og vinteren avholdes foreningsmøter med aktuelle temaer.

Siste Innlegg OM TSF
  • Årsmøte 2024
    Innkalling til årsmøte Det kunngjøres herved at styret i TSF kaller inn til årsmøte 14. februar 2024, klokken 18:00. Sted: Redningsselskapets lokaler, Nedre Ila 8.
  • Ekstraordinært årsmøte i TSF
    Vedlagt finner dere sakspapirer til ekstraordinært årsmøte mandag 28. august kl. 1900.
  • Innkalling til Årsmøte 2023
    Årsmøtedokumentasjonen er nå tilgjengelig på nettsiden! Det innkalles herved til årsmøte i Trondhjems Seilforening onsdag 01.03 kl 18:00 i Skansen Klubbhus. Vi oppfordrer om å møte i god tid, da møtet settes klokken 18:00.
  • Julegløgg og pepperkaker
    Onsdag 07.12 klokken 19 ønsker TSF alle sine medlemmer velkommen til tradisjonell julegløgg på klubbhuset. Det vil da selvfølgelig bli servert gløgg og pepperkaker. Benytt denne sjansen til å slå av en prat og si god jul til alle dine seilerkolleger. Mvh.Styret i TSF
  • Aksjonær i TSF Havn AS
    Styret kaller med dette inn til generalforsamling i Trondhjems Seilforening Havn AS i TSF klubbhus torsdag 09. juni 2022 klokken 18.00.
  • Referat årsmøte 2022
    Referat årsmøte for 126. driftsår