RS-Feva

Trondhjems Seilforening gikk i 2011 til anskaffelse av fem RS-Feva som et ledd av Seilforbundets satsning på båten som en rekrutteringsklasse.

Båten er ment som en rekrutteringsklasse for ungdom i alderen 12-18 år og som en båt for de som er ferdige med optimistjollen. Båten er en tomannsbåt med genaker, som gjør at den har et bra fartspotensialet med mange muligheter for å oppleve en fartsfylt del av seiling.

RS-Feva er laget i plast og er derfor en veldig enkel båt å vedlikeholde, den har samtidig mange trimmuligheter som også gjør den til en utfordrende konkurransebåt. I Norge er RS-Feva en foregangsklasse i å prøve ut nye formater av regattaseiling, blandt annet arrangeres det i løpet av en sessong flere regattaer der man kan låne båt, og dermed ikke trenger å kjøre for å være med på regattaer i andre seilforeninger.

Foreningen leier ut fem RS-feva joller i forbindelse med treningene, men vi anbefaler alle som har seilt flere sesonger og som ønsker å delta på regattaer å kjøpe egen.

Noen lenker: