Treningssamling 2024

Ansvarlig: Mauritz Talseth og Henrik Larsen

Båtklasser: Kjølbåter, Melges 24, Yngling, J80

Påmelding:  letsreg.com

Trondhjems Seilforening ønsker alle seilere i Trondheimsfjorden velkommen til treningssamling på Skansen i Trondheim lørdag 27. april og søndag 28. april. Denne helga er en unik mulighet til å banke rust av glemt kunnskap om seiltrim og båthåndtering. Det blir intensiv trening med mange starter på korte baner. Følgebåter med erfarne trenere vil komme med råd og vink til de som ønsker det. Her må man utnytte situasjonen, trene mye, prøve nye varianter, optimalisere rutiner og ikke minst tørre å komme ut av komfortsonen.

Lørdag ettermiddag blir det de-brief og tips/presentasjon med tema «utvikle ett team fra lykkelige amatører til Norgespallen!». Etter det faglige avsluttes dagen med middag og sosialt på klubbhuset.

Etter seiling på vannet lørdag, blir det sosialt på klubbhuset med gjennomgang, video, diskusjoner og hyggelig samvær. Sett av dagen, for dette blir bra. Mer informasjon kommer, følg med på hjemmesiden og Facebook.

Trenerne for helgen er Gisle B. Bø med medhjelper fra Melges 24 laget NOR708 – Kaboom/Kristiansand Seilforening. Laget har i løpet av få år gått fra å ligge blant resten feltet til å nå ligge i toppsjiktet i Norge, med blant annet 2. plass i Melges 24 NM 2023 hvor det var et meget sterkt toppsjikt. Utviklingen er gjort meget systematisk og gjengen vil gjennom helgen gi oss innblikk hvordan de har jobbet.

Treningssamlingen er åpen for alle som er medlem av en Seilforening og som har seilbåt, eller er mannskap på seilbåt.

Program:

Lørdag

• 10:00 – 1100: Briefing på klubbhuset
  • 11:30 – 16:30: Trening på fjorden
  • Ferdig på fjorden og utover: De-brief og sosialt på klubbhuset.

Søndag

• 10:30 – 1100: Briefing på klubbhuset