Onsdagsregatta 2024

Kunngjøring

Onsdagsregattaene er en lav terskel regatta serie med baneseilaser hver onsdag. Etter seilas er det enkel servering og sosialt på klubbhuset. Onsdagene er en god mulighet for nye seilere å prøve seg med regatta seiling og en jevnlig trening til erfarne seiler for å forberede seg til de store kampene.

Arrangeringen av regattaen og det sosiale etterpå går på dugnad. Én eller to båter får ansvaret for én onsdag. Regatta-komiteen stiller med båt og skipper for for de som skal arrangere. Hvem som har ansvaret for hvilken onsdag blir kunngjort på denne siden før sesongen starter, så følg med. Her finner dere også lenker til informasjon som er nyttig i forbindelse med gjennomføringen.

Dato: 24.04.2024 – 19.06.2024 (vår) og 14.08.2024 – 02.10.2024 (høst)

Sted: Trondhjemsfjorden utenfor Skansen

Adresse: Nedre Ila 10

Ansvarlig: Achim Gerstenberg, regatta@trondhjems-seilforening.no

Påmelding: letsreg.no

Seilingsbestemmelser: trondhjems-seilforening.no

Arrangøransvalig hver onsdag: trondhjems-seilforening.no

båtklasser

D – NOR rating høy
E – NOR rating lav
F – Melges 24
G – J80
H – Yngling

Det kreves minst 3 påmeldte kjølbåter i samme klassen. Dersom det er færre enn 3 båter per klasse vil klasser bli slått sammen. Hver deltagende båt skal være forsikret med gyldig ansvarsforsikring. Det kreves gyldig målebrev for deltagelse i rating klassene.

tidsskjema

Løpende registrering
Første varselsignal kl. 18.00
Siste varselsignal kl. 20:30 (eller som mørketid tillater)